пятница, 22 ноября 2013 г.

Розробка вчителя географії   першої категорії
Камянської ЗОШ I –III ступенів
Кирильчук Світлани Іванівни
Географія    9 клас

Тема:  Повторювально – узагальнюючий урок по темі : «Економіко-географічний поділ України»
Мета:
-           повторити, систематизувати матеріал про економічні райони України;
-           розвивати навички порівняння та узагальнен­ня, аналізу та синтезу матеріалу; розвивати в учнів самостійно мислити та вміло висловлювати свої думки;

-           виховувати творчий підхід, бажання самостійно створювати дидактичні матеріали за темою, аналітичні здібності.

Обладнання:  фізична карта України, адміністративно територіальна карта України, таблиця економічні райони України, атласи, магнітофонні записи.
Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.
1.                 Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.
2.                 Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
3.                 Повторення і узагальнення окремих фактів, понять, систематизація     основних положень
4.                 Підсумок (результати гри)
5.                 Домашнє завдання


-
Хід уроку
1.                Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів
     На даному уроці перевіряється ваш рівень знань та вмінь з теми “Економіко -  географічний поділ України.” Урок проводиться у вигляді гри.
2.                Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
       Вчитель оголошує тему і мету уроку. Клас ділиться на три команди, учні заздалегідь придумали назва та емблеми своїм командам, які підписали і намалювали на папері та прикріпили на дошці.
         Перша команда “Юні географи”, емблема компас
Друга команда “Бригантина”, емблема якір.
Третя команда « Глобус», емблема глобус.
      Урок гра складається із трьох турів, тому кожна команда вибирає по три капітана. Це буде свого роду естафета. Роблю так, щоб більше учнів перевірили себе: на сміливість, подолання страху перед класом, відчуття відповідальності.
       Журі складається із трьох чоловік по одному учню з команди. На дошці знаходиться табло, на якому один із членів журі буде ставити зароблені, командами бали.
           Оголошується правила уроку - гри.
1.     На обдумування відповіді дається одна хвилина
2.     Відповідь повинна бути короткою, чіткою і правильною. Оцінюються в три бали.
3.     Якщо капітан не зможе дати відповідь на запитання, допомагає хтось із членів команди. Оцінюється два бали.
4.     Неповна відповідь оцінюється один бал.
5.     Коли команда на чолі з капітаном не зможе правильно відповісти, слово надається тому капітану чи тій команді, хто швидше підніме руку. Оцінюється три бали.
6.     За підказку, вигук з даної команди знімається один бал.
На столі посеред класу, стоїть вертушка поділена на дев’ять секторів (дев’ять економічних районів), на секторах вертушки лежать конверти з двома запитаннями для кожного економічного району. До столу виходять капітани, кожен представляє свою команду.

Перша команда “Юні географи”
Ми юні географи
все хочемо знати
Читаємо вивчаємо,
Щоб орієнтир вміло тримати
 Друга команда “Бригантина”
Лине в перед моя “Бригантина”
По синіх хвилях бурлить.
Туди, де не звідана наша земля
За обрій все кличе і манить .
Третя команда “Глобус”
Глобус - це наша земля
Загадкова й прекрасна
Щоб на ній щасливо жити
Треба нею дорожити.
Найсміливіший крутить вертушкою і стрілка вказує на один із конвертів.. Капітан називає і показує на карті економічний район і читає перше завдання. Всі уважно слухають і думають над відповіддю.
Запитання і завдання для першого туру:
1.     Донецький економічний район.
1.1 . Що означає вислів Донбас і яке його значення в Донецькому районі
1.2.          Дайте характеристику географічного положення Донецького економічного району.
2.       Придніпровський економічний район.
2.1.          Що ви знаєте про індустріальний гігант на Дніпрі.
2.2.          Дайте характеристику географічного положення Придніпровського економічного району.
3.       Північно-Східно економічний район.
3.1.          Чому місто Харків є найбільшим машинобудівним центром України.
3.2.          Дайте характеристику географічного положення Північно-Східного економічного району.
4.       Столичний економічний район.
4.1.          Яких заходів ви вжили б, як президент України, щоб подолати економічну кризу в Україні?
4.2.          Дайте характеристику географічного положення Столичного економічного району.
5.       Центральний економічний район.
5.1. Чому в АПК центрального району переважає рослинництво.
5.2. Дайте характеристику географічного положення Центрального економічного району.
6.       Подільський економічний район.
6.1.          Загадка. Білий, а не сніг, твердий, а не камінь, солодкий, а не мед. Відгадавши загадку, поясніть, чому вам її загадали?
6.2.          Дайте характеристику географічного положення Подільського економічного району.
7.       Північно-Західний економічний район.
7.1.          Загальний рівень економічного розвитку району є най нижчим, тому що слабо розвинута промисловість, галузі АПК потребують нових технологій обробки сировини й виробництва продукції, недостатнє транспортне забезпечення. Поясніть чому?
7.2.          Дайте характеристику географічного положення Північно-Західного економічного району.
8.       Карпатський економічний район.
8.1.          Чому Карпатський район характеризується великими перспективами розвитку промисловості, сільського господарства, туризму та санаторно курортного потенціалу?
8.2.          Дайте характеристику географічного положення Карпатського економічного району.
9.       Причорноморський економічний район.
9.1.          Модель морського корабля. Що означає цей символ?
9.2.          Дайте    характеристику   географічного     положення
Причорноморського економічного району.
      За уроком грою слідкує вчитель, йому допомагає журі. Члени журі нараховують і знімають бали, називають переможців і відповідно оцінюють учнів. Підсумовують перший тур уроку гри.
На клас виходять наступні учасники другого туру.
1. Донецький економічний район
2        Назвати най гостріші проблеми Донецького економічного району і як їх розв’язати .
3        Нанесіть на контурну карту межі Донецького економічного району.
4        Придніпровський економічний район.
4.1 Назвати най гостріші проблеми Придніпровського економічного району і як їх розв’язати .
4.2 Нанесіть на контурну карту межі Придніпровського економічного району.
5        Північно-Східний економічний район.
5.1 Назвати най гостріші проблеми Північно-Східного економічного району і як їх розв’язати .
5.2 Нанесіть на контурну карту межі Північно-Східного економічного району.
6        Столичний економічний район.
6.1 Назвати най гостріші проблеми Столичного економічного району і як їх розв’язати .
6.2 Нанесіть на контурну карту межі Столичного економічного району.
7        Центральний економічний район.
7.1 Назвати най гостріші проблеми Центрального економічного району і як їх розв’язати .
7.2 Нанесіть на контурну карту межі Центрального економічного району.
8        Подільський економічний район.
8.1 Назвати най гостріші проблеми Подільського економічного району і як їх розв’язати .
8.2 Нанесіть на контурну карту межі Подільського економічного району.
9        Північно-Західний економічний район.
9.1 Назвати най гостріші проблеми Північно-Західного економічного району і як їх розв’язати .
9.2 Нанесіть на контурну карту межі Північно-Західного економічного району.
10   Карпатський економічний район.
10.1                   Назвати най гостріші проблеми Карпатського економічного району і
як їх розв’язати.
10.2                   Нанесіть на контурну карту межі Карпатського економічного району.
11   Причорноморський економічний район.
11.1                   Назвати най гостріші проблеми Причорноморського економічного району і як їх розв’язати .
11.2                   Нанесіть на контурну карту межі Причорноморського економічного району.
Робиться підсумок другого туру.
Запитання і завдання третього туру:
1.     Донецький економічний район.
1.1.          Назвіть ознаки за яким здійснюється економічне районування.
1.2 Назвіть та обґрунтуйте чинники, що сприяли спеціалізації господарства Донецького економічного району.
2        Придніпровський економічний район.
2.2 Чим особливі міста Марганець та Нікополь?
2.3 Назвіть та обґрунтуйте' чинники, що сприяли спеціалізації господарства Придніпровського економічного району.
3        Північно-Східний економічний район.
3.2 Книга “Вечора на хуторі поблизу Диканьки”. Які відносини має цей твір до даного економічного району?
3.3 Назвіть та обґрунтуйте чинники, що сприяли спеціалізації господарства Північно-Східного економічного району.
4        Столичний економічний район.
4.2 “Стою стародавній, прекрасний, величний на горах високих на синіх і бурхливих водах Боресфенах”. Назвати і охарактеризувати, про що говориться в цих рядках?
4.3 Назвіть та обґрунтуйте чинники, що сприяли спеціалізації господарства Столичного економічного району.
5        Центральний економічний район.
5.2 Відомий і значний туристичний центр центрального району.
5.3 Назвіть та обґрунтуйте чинники, що сприяли спеціалізації господарства Центрального економічного району.

6        Подільський економічний район.
6.2 Красо України, Подолля,
Розкинулось мило, недбало,
Здається, що зроду не доля,
Що горе тебе не знавало!
Хто автор цих рядків і чому таке звертання: “Красо України, Подолля?”
6.3 Назвіть та обґрунтуйте чинники, що сприяли спеціалізації господарства Подільського економічного району.
7        Північно-Західний економічний район.
7.2 Які природні ресурси Північно-Західного району мають міжнародне значення?
7.3 Назвіть та обґрунтуйте чинники, що сприяли спеціалізації господарства Північно-Західного економічного району.
8        Карпатський економічний район.
8.2 Яке відношення має лев до Карпатського району?
8.3 Назвіть та обґрунтуйте чинники, що сприяли спеціалізації господарства Карпатського економічного району.
9        Причорноморський економічний район.
9.2 В якому місті знаходиться картинна галерея імені І.К. Айвазовського і чим вона особлива?
9.3 Назвіть та обґрунтуйте чинники, що сприяли спеціалізації господарства Причорноморського економічного району.
Журі підсумовує третій тур гри.
5. Підсумок (Заключне слово вчителя)
       Вчитель оголошує команду переможець, яка набрала найбільше балів. Відзначаються і оцінюються кращі учнівські відповіді, захист назв і емблем
команд найактивніші учні. Вчитель оцінює журі, робить зауваження і побажання щодо проведення змагання.
7.     Домашнє завдання.

  • Попрацювати над фізичною та адміністративною картою України.

Комментариев нет:

Отправить комментарий