пятница, 22 ноября 2013 г.

Розробки уроків
Розробка вчителя географії   першої категорії
Камянської ЗОШ I –III ступенів
Кирильчук Світлани Іванівни
Географія    9 клас
Тема: Причорноморський економічний район.
Мета:
           - навчити учнів використовувати набуті знання з фізичної, соціальної  та економічної географії України та прив’язати їх до певної території, а саме до Причорноморського економічного району;
            -  формувати в учнів вміння просторового мислення та господарського аналізу,  удосконалювати географічний прийом «накладання карт» атласу;
            - виховувати аналітичне мис­лення, увагу, вміння працювати в групах, а також  виховувати в учнів почуття дбайливого господаря.

 Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: фізична карта України, адміністративна карта України, підручник, атласи 8 – 9 клас
Структура уроку
I.                   Актуалізація опорних знань.
II.                Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
III.             Вивчення нового матеріалу.
     ІV.     Закріплення нових знань і умінь учнів.
     V.       Підсумок уроку.
     VІ      Домашнє завдання
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань.
           
         Для того щоб приступити до вивчення нової теми, я пропоную у вигляді гри, а саме « Табула  раса » або чиста дошка , перевірити ваші знання. Після кожної правильної відповіді запитання на дошці буде зникати.

Цей вид роботи допоможе вам при вивчені нової теми, а чиста дошка засвідчить, що клас готовий до нової теми.
1.     Назвіть сторони світу.
2.     Який характерний рельєф для України?
3.     Гори України
4.     Перелічить низовини України (показати на фізичній карті України).
5.     Перелічить височини України (показати на фізичній карті України).
6.     Якими корисними копалинами багата Україна?
7.     Дайте коротку характеристику клімату України.
8.     Дайте коротку характеристику природним водам України.
9.     Назвіть найпоширеніші ґрунти України.
10. Назвіть галузеву структуру промисловості України.
11. Назвіть галузеву структуру  рослинництва України.
12. Назвіть галузеву структуру  тваринництва України.
13. Назвіть види транспорту України.
14. Яка кількість населення України, національний склад та густота населення?
15. Що відноситься до рекреаційного господарства.
16. Скільки економічних районів на території України?

І І. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
 Ще будучі учнями, початкових класів, ви вивчали вірш  В.Білоуса
         Все починається в житті з малого,
         З зернинки хліб , з промінчика зоря.
   І ви свій шлях в доросле тернисте життя. Почнете саме із нашої Землі, із Північного Причорномор’я. Перші згадки про Північне   Причорномор’я знаходимо в давнього грецького письменника Гомера в поемі «Одіссея».
В першому столітті до нашої ери Північне   Причорномор’я стало об’єктом грецької колонізації. У VI столітті до нашої ери в гирлі Південного Бугу вихідці з Мілету  заснували античне місто – державу Ольвію. У період Київської Русі за словами визначного українського історика Крип’якевича  Північне   Причорномор’я називали « витоптаним шляхом народі ». У середині XIII століття  Північне   Причорномор’я опинилося під владою Золотої орди. Після феодальної робленості золотої Орди Північне   Причорномор’я починають називати Диким полем. В середині XVIII століття
Північне   Причорномор’я  залишається в руках Кримського ханства,  лише тільки під час російсько - турецької війни 1787 – 1791 роках під командуванням Сувора було взято штурмом фортецю Очаків. А в 1791 році за Ясським мирним договором вся територія Північного   Причорномор’я була приєднана до Росії, і вже з того часу розпочинається біль активне життя нашого краю..
   А який наш край зараз ? (Учні перед початком уроку оформлюють стенд з фотокартками рідного краю).
  Сьогоднішній урок дасть вам можливість більш глибше ознайомитися із особливостями економічного і соціального розвитку нашого краю.

III.           Вивчення нового матеріалу.
Із дев’яти регіонів  -  наш регіон  - найтепліший , найрідніший, тому як не нам турбуватися про його благоустрій і процвітання. І саме ми,  повинні стати його дбайливими та раціональними господарями. І для того, щоб у майбутньому вирішувати наші проблеми вивчаємо дану тему.
   Записуємо план.
 1. Склад району, географічне положення, рівень соціально-економічного розвитку, місце і роль серед інших районів України.
2. Природні умови і природні ресурси.
3. Характеристика населення.
4. Загальна характеристика господарства і галузей спеціалізації.
5. Промислові вузли, найбільші міста.
6. Економічні зв’язки.
7. Економічні, соціальні та екологічні проблеми.
Сьогодні ви працюєте по групах, на дошці написані правила роботи у групах.
На кожну групу представлено спікерів:
-         Спеціаліст з питання фізичної географії ;
-         Спеціаліст з питання економічної географії;
-         Спеціаліст з питання  соціальної географії;
   Завдання спікерів полягає втому , щоб за 5 хвилин, розповісти питання і перейти до  другої групи, а потім до третьої групи,  при цьому учні заповнюють таблицю.
Економіко – географічна характеристика Причорноморського економічного району
Економіко географічна характеристика
Характеристика
1. Економічний район
 Причорноморський економічний район
2. Географічне положення

3.Рельєф.

4. Тектонічна будова

5.Корисні копалини

6.Клімат

7.Природні води

8.Грунти

9.Рослинний покрив

10.Тваринний світ

11.Сільське господарство

12. Промисловість

13.Транспорт

14. Населення

15.Рекреаційні ресурси

16.Проблеми району


     Для початку я характеризую географічне положення даного економічного району.
    Причорноморський економічний район знаходиться на півдні України, має вихід до Чорного та Азовського морів. Складається з Одеської, Миколаївської, Херсонської областей та АРК, яка за рішенням Верховної Ради СРСР у 1954 році була включена до складу УРСР. Район є найбільший за площею в Україні  ( 113тис. 400 км. кв. -  18,8 %  території України).
      А зараз спікери зайняли свої місця і за 15 хвилин навчити групи нової теми.
     ІV.     Закріплення нових знань і умінь учнів.
        До дошки визиваємо одного учня, щоб написав географічний диктант, всі учні виконують на місцях. Вчитель заздалегідь приготувала на окремих аркушах завдання:  
             «  Район розташований  у північній частині України, має вихід до Азовського моря. Складається з Одеської, Миколаївської, Кіровоградської областей. Рельєф рівнинний , клімат помірно - континентальний, вологий. Ґрунти чорноземні та каштанові. Через територію району протікає Дунай і Дністер. Серед родовищ корисних копалин відомі …                       .Переважає сільське населення. У галузі спеціалізації машинобудування…                         .У сільському господарстві переважає тваринництво. Розвинуті всі види транспорту. Рекреаційні ресурси представлені санаторно – культурними центрами, а саме…                                                                                            .»
  У цей час коли учні записують географічний диктант, спікери виконують інше завдання, а саме підписують і позначають на контурній карті природоохоронні території Причорноморського економічного району. Один із спікерів відповідає.
   V.       Підсумок уроку.
Вчитель збирає таблиці та географічні диктанти на перевірку. Учні роблять  висновок уроку.
        Причорноморський економічний район за площею в Україні найбільший. Він займає південну приморську територію країни. Його промислове виробництво зосереджено переважно в портових містах. Основний район землеробства, а саме вирощування пшениці, соняшнику, виноград,  баштанних культур. Район в якому розвивається санаторно – курортне і туристичне господарство. Як і в кожному районі існують проблеми. Першочергова проблема  водних ресурсів та забруднення навколишнього середовища.
             VІ .     Домашнє завдання.
1.     Опрацювати відповідний параграф підручника.
2.     Нанести на контурну карту Причорноморський економічний район та області з обласними центрами з яких він складається.
3.     Написати твір – мініатюру виходячи із сьогоднішньої теми « Сучасні проблеми Кам’янки»                                                                                           

Комментариев нет:

Отправить комментарий